Nincs megjeleníthető tartalom

Alapozó terápia fejlesztő tornája

Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló (u.n. motoszenzoros típusú) idegrendszer fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer "belökve" az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el.

Ezzel a mozgásfejlesztési gyakorlatsorral hatunk az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.) ezzel tesszük teljessé.

Ez a terápia hatásos (5-16 éves korig): 

  • Megkésett vagy/és hibás, akadályozott beszédfejlődésnél (diszfáziák)
  • Kiejtési hibával, pöszeséggel küzdő gyermekeknél.
  • Diszlexiánál, alaki diszgráfiánál= olvasás és/vagy írásgyengeségnél.
  • Azoknál az organikus eredetű túlmozgásos (hypermotil)- figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél oxigénhiányos károsodás keletkezett.
  • Fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknál.
  • Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknél
  • Minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból.

 

Lényege az, hogy a fent felsorolt esetek kialakulásának okai között sokszor az idegrendszer éretlensége áll.

Ez az éretlenség általában csak az iskolába kerüléskor derül ki, mert akkor kerülnek a gyerekek és az idegrendszer igazán nagy terhelés alá, de mivel az nem teljesen egészséges, ezért a gyerek szétesik és különböző tüneteket produkálhat. Ha valóban az éretlen idegrendszer áll a probléma hátterében (ezt egy vizsgálattal ki lehet mutatni), akkor a terápia hatásos. A terápia mozgásterápia, melynek során az idegrendszer újra, ezúttal helyesen megtanulja az alapvető nagymozgásokat. Majd bonyolultabb mozgáskoordinációt és figyelmet igénylő feladatokat végeznek a gyerekek, melyeknek kifejezetten a két agyfélteke együtt dolgozásának az összehangolása a célja.

Mindkét esetben nagyon fontos a korai felismerés, esetleg megelőzés (iskola előtti év az Alapozó terápia esetében).

Minden gyerek először egy felvételi vizsgálaton esik át, ami csak annyit jelent, hogy megpróbáljuk kideríteni, hogy mi az oka a tüneteinek, s ennek megfelelően javaslatot teszünk a további fejlesztésre. A foglalkozások hatékonysága a rendszerességen múlik, és fontos a szülőkkel való együttműködés is.